2 Mayıs 2015 Cumartesi

grand theft auto v



gta v
oyunun yapım maliyeti 265 milyon dolar. en pahalı hollywood yapımlarından pahalı. eklenen bir çok yeniliğiyle kendi alanında duayen olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

bu oyunda tenis oynamak, golf oynamak, yoga yapmak, yamaç paraşütü yapmak, jet-skiye binmek, suya dalmak ve sualtı dünyasını görmek, vahşi hayata karışmak, uçak ve helikopter kullanmak, denizaltı kullanmak, karakterlerin gardırobu için alışveriş yapmak, kuaföre gitmek, dövme yaptırmak, boş boş enfes manzaralı şehirde gezmek, taşranın otoyollarında takılmak, garaj sahibi olmak, bu garajı tamamen legal yollarla satın alacağınız arabalarla doldurmak, daha sonra onları modifiye etmek, internette gezinmek, binbir çeşit absürd ve parodi websitesiyle karşılaşıp eğlenmek, keza yine radyoya ve televizyonda absürd şovlar dinlemek/izlemek, sinemaya gidip film izlemek, sinema salonu, golf sahası, araba hurdacısı, araba tamircisi, restoran, bar gibi çok geniş yelpazede işletmeleri satın alarak kârlarından nemalanmak, tamamı oyundaki hayali firmalardan oluşan iki adet menkul kıymet borsasına girerek şirketlerin kâr-zarar hareketlerini takip ve analiz edip kâr etmeye çalışmak, ve hatta bu şirketlerin fiyat hareketlerini manipüle etmek dahi mümkün. bu saydıklarım bu oyunda yapabileceğiniz binlerce aktivitenin yüzde beşi ya eder, ya etmez.



bu oyun size sadece çok geniş oranda bir özgürlük sağlar. bu özgürlüğü de istediğiniz yönde kullanabilirsiniz. bu özgürlüğü kullanış biçiminiz de, insanlara kişiliğiniz hakkında bazı bilgiler verebilir.


bakın beyler yemin ediyorum bu oyunda ki şehir yaşadığım şehir ankara’dan daha gerçekçi
en basit örnekle şehirin içinde milletin arabasını çalıyorum inip kaçıyo yolda adama dalıyorum kimse ellemiyo bi köye gideyim dedim adamın tekine bi vurdum anında 5 kişi oldular esnaf felan dükkanı kapattı sağdan soldan nası koşuyo herkes bana dalmaya diyeceğim o ki en ince ayrıntısına kadar sevilecek bi oyun





franklin'le ufak ufak bir iki görev yaparken çaldığım güzel araçların keyfini koşturmacadan ve trafikten dolayı tam çıkaramadığımı düşünüp "bi daha mı gelecem dünyaya, zaten bütün harita daha oyunun başında açık diye okumuştum" diyerek tam michael'in evinin yokuşuna doğru giderken kırdım direksiyonu sahile ve verdim kendimi çevre yoluna.
düşüncem; herhalde bi 5 dakika içinde böyle sahil boyundaki otoyoldan gide gide bütün haritanın etrafını dolaşmış olurum; turu tamamlayıp görevlere devam ederim di. fakat, lakin ki öyle değildi... bu türban olayını çogkarıştır...
vurdum kendimi yola, 5 dakikada şehrin çevresini dönecem ya hani... nah dönersin arkadaş. o zaman anladım haritanın büyüklüğü konusunda yazılanları. oğlum çok büyük lan harita! bir an mersin’den antalya’ya bildiğin şehirlerarası yolda gidiyorum zannettim. bir yanımda dağlar öbür tarafta deniz...
şimdi tespitimin absürdlüğünün kusuruna bakmayın; gta san andreas'ın arkadaşlarımla çok sevdiğimiz bir yönü de uzak diyarlara giderken verdiği şehirlerarası yolculuk hissiyatıydı. gta iv'de hep new york içinde dolandığımız için böyle bir hissiyat yoktu fakat bu oyunda on numara olmuş. 





bir diğer mükemmel nokta da serinin eski oyunlarında otoyolda bile diğer araçların çok yavaş gitmesi ve buralarda hız yaparken insanı oyunun gerçekçiliğinden dışarı resmen tekmeleyen; sürekli yolu kapatan araçların arasından ilerleme, bundan bıkınca da önündeki araca direk arkadan bindirerek yolu açma şeklindeki olayın olmaması. kuracağım cümleyi sikeyim bu arada ama anladınız siz. diğer araçlar da gayet hızlı gidiyor yani. aslında hala yeterince hızlı değiller, bi kere de beni sollasınlar amınakoyim demekten alamıyorum kendimi ama dediğim gibi oldukça tatmin edici bir "şehirlerarası sürüş keyfi" var oyunun. son olarak; sellektör yapınca veya korna çalınca sol şerit boşalmıyor. bu sebeple bu gece yatarken battaniyemin altında sessiz ve içten bir şekilde ağlıyor olacağım.:(







kırmızı spor aracımla bu bahsettiğim yolda yardırmaktayken minimap'te teleferik işaretini gördüm. yine bir anlık tereddütle "bi daha ne zaman binecem amk" diyerek kırdım direksiyonu, indim araçtan başladım teleferiği beklemeye. yanımda bekleyen yaşlıca bir abla vardı. hiç bi şey yapmamıştım ona aslında ama dik dik bakmaya başlayınca korktu koşarak kaçtı. neyse dedim silahı çıkartıp kafasını patlatmıyım bu seferlik. iki dakka insan olayım, vice city değil bu adamlar mis gibi oyun yapmış iki dakika efendi olayım dedim. teleferik geldi, muhteşem manzarayı izleye izleye tepeye çıktım. neler varmış burda acaba amk derken iki turist tipli abla gördüm haritalarına bakıyorlar. gittim yanlarına yine hiç bişey yapmıyorum, sadece izliyorum amk emrah gibi olmuş kaşlarım bakıyorum sadece. derken bunların da benden tırsıp manzarayı izledikleri bayırdan aşağıya yaldır yaldır koşturmaya başlamaları nevrimi döndürdü. toplum beni neden dışlıyor amk yeter lan dedim ve içimdeki vice city'li ortaya çıktı. zenci olana isabet ettiremedim, sarışın olanı sırtından vurdum, yere düştü. sıktım bide kafasına amk kezbanı dedim biz insan değil miyiz lan!

etrafta başka kimse yok polis gelmez amk heralde diye tepedeki dürbünlerle şehri izledim 2 dakika. sonra baktım yan tarafta büyük ihtimalle az önceki ablalaların olan iki motosiklet duruyor arazi tipi. atladım birine inerim aşağı sonra şehirlerarası yolculuğuma devam düşüncesiyle. o sırada iki polis aracının beni yakalamak üzere geldiğini görünce ve bayır aşağı gitmemin de etkisiyle ister istemez hızlandım. şerefsizler tam uçurumun kıyısına nefis bir rampa yapmışlar. verdim gazı belki uçar biyere konarım diye ama sağlam olarak inmek istediğim o yola adeta bir sümük gibi yapıştım.

gözlerimi açtığımda şehir dışında ufak bir kasabadaki sağlık ocağı gibi bir yerden çıkmaktaydım. kaldığım yerden yolculuğa devam edeyim dedim yine. tam kasabadan çıkıyordum ki minimapte mavi bir nokta belirdi. oyun bana bunun bankalara para taşıyan bir zırhlı araç olduğunu, arada böyle fırsatlarla karşılaşabileceğimi söyledi. para deyince akan sular durdu, du bakayım nasıl bişeymiş diye gittim aracın yanına. niyetimi anlayan iki memur derhal silahlarına sarıldı. pekmezlerini akıtıp aracın kasasına gittim, kapının ortasına ortasına sıkmam gerektiğini söyledi oyun. bir kaç elden sonra kapı lak diye açıldı ve paralar kucağıma düştü. fakat sadece 8000$ civarında bir paraydı. hay sikeyim sizin yapacağınız işi dedim, 8000 dolarcık para taşımak için zırhlı bir araç ve iki zırhlı memur veren zihniyete küfür ederken gene geldi polisler. bu arada polisten kaçmak çok kolay olmuş yaee falan yazanlar görmüştüm, hiç de öyle değil adamın iflahını sikiveriyorlar. polislerin dur ihtarına hassiktir diyerek ateşle karşılık verip bir kaç polis daha öldürünce bunlar iyice azdılar. baktım olmayacak atladım bir polis aracına kaçmaya başladım. ben önde 6-7 polis aracı arkada giderken polis helikopteri de kovalamacaya katıldı. tüm bu peşimdeki güruh dikkatimi dağıtmışken yolu kesen polis ekibini son anda farkettim, araçlarına çarpmaktan son anda kurtardım ama yola serdikleri o lastik patlatan dalgaya takıldım. artık hız yapamayacak duruma gelince bari araç değiştirem dedim. yine bir hata yapmıştım, ben inince kurşunlar yağmaya başladı. delik deşik olunca panikleyip bayır aşşağı denize doğru sallanmaya başladım. amınakodumunun helikopteri hala takipteydi, içinde de hayli isabetli atış yapan bir abimiz vardı artık canım tükenmek üzereydi. götümden solumak suretiyle son gücümle denize doğru zıpladım. lan belki su altında vuramaz helikopter dedim. o vuramadı hakkaten de sahil güvenlik ekipleri memlekette kovalayacak başka hiç adam yokmuş gibi 3 botla gelmeyeydi iyi olacaktı. su altında nefesimi de bir yere kadar tutabildim, yüzerken ateş edip kendimi savunamayacağımı da anlayınca gelen kurşunlara kafa atmak suretiyle isa'ya yürüdüm.

güya 5 dakika içinde şehri dolaşmak üzere michael'ın evinin olduğu yokuştan sahile doğru direksiyon kırmam böylece temiz bir buçuk saatimi yemiş oldu




hoşuma giden olayları buraya maddeler halinde yazıp yazıp editlicem

-yayaların yanında sürekli kornaya basarsanız mutlaka birisi rahatsız olup sizi arabadan indirip dövüyor. 
-benzinliklerde benzin bidonları mevcut. yere , arabaya vs. döküp ateşleyebilirsiniz. 
-bazen lüks arabalar kullandığınızda bazıları fotoğrafını çekiyor,ama duruyor olmanız lazım. 
-çok yavaş giderken yada dururken sürekli kornaya basarsanız birileri "your car is a shit" diyor. 
-franklin olarak mahalle çevrelerinde birilerinin yanına gidince sana saldırıyorlar, eğer anlaşamadığın insanlarsa. 
-kim olursa olsun bir kadına vurunca çevredeki bir çok kişi size cephe alıyor saldırmaya geçiyor,kimisi silahla ateş açıyor kimi yumruk yumruğa kavga ediyor. 
-çalıntı arabalarda inip bindikten sonra direk gazlayıp gidemiyorsunuz düz kontak süresi gibi bir süre oluyor,kimi zaman çok kısa olurken kimi zaman polisten kaçacağınız zaman sinir bozucu olabiliyor. her çalıntı arabada olmuyor bu olay sadece park etmiş içinde kimse olmayan düz kontak olarak çalıştırdıklarınızda oluyor. 








-kırmızı ışıkta araba ile gaza basıp ses yaparsanız yan arabadaki adam araçtan iniyor kavga ediyor. 
-eğer yan bölgenizde polis varsa tutukluyor ses yaptığınız için. 
-polisten kaçarken, zepline binip kaçmak en mantıklısı gibi gözüküyor ama zepline yön verip mavi bölgeden bir an önce uzaklaşmaz oyalanırsanız, polis helikopteri geliyor. önce belli bir süre yanınızda uçup anons yapıyor, anonsa uymazsanız zepline ateş etmeye başlıyor. benim zeplin patladı ve ben düştüm. paraşüt almak en mantıklısı, zeplin ateş altındayken kapısını açar atlarım. 
-oyunda satin aldiginiz arabalar micheal için mavi renkteki garajına trevor için turuncu renkteki garajına geliyor. 
-birde bir mülk satin aldiginizda bazı mülklerin gelirleri var. 
-random mission larda bazen yardımcı olduğunuz kişiler soygunlarda yardımcınız olabiliyor.
-oyundaki telefonla cekilen fotolari social club a atabilyorsunuz.
-hayat kadınlarını d-pad'in sağ tuşuna basarak veya korna çalarak arabaya atıp, tenha bi yere çekerek 50 dolar karşılığında blowjob yaptırabilir ve 100 dolar karşılığında cowgirl pozisyonda becerebiliyoruz. kadını iş bittikten sonra öldürdüğümüzde çıkan para çok çok az oluyor verdiğimiz paraya göre nedense. 
-bir de strip clubda like meter'ı fullediğimizde nikki, sapphire ve juliet'i kendi evlerinde becerebiliyoruz, telefona kaydedip sabah aradığımızda buluşup kendi evine götürebiliyoruz. 
-ayrıca strip clubda gözcü görmeden hatunları elleyebiliyoruz, eğer gözcü bizi 3 kere yakalarsa yaka paça clubdan atıyor. 


-hızlı giderken bir arabaya çarptımı, karşı arabanın şöförü direksiyona kafasını çarpıyor ve kafası direksiyonda, kornaya basılı şekilde, bilinci kayıp kalıyor. zincirleme büyük kazalarda kornaların basılı kalması, gerçekci ve dramatik bir kaza alanı oluşturuyor. ortalık tam bir cehenneme dönüyor. 
-polistenten arabayla kaçarken, polise kaza yaptırıp yoldan çıkartmak çok eğlenceli oluyor. polisten arabayla hızlı bir şekilde kaçıyordum, köprünün üstünde yol ikiye ayrılıyordu ve bir anda sağ yola kırdım, hemen kıçımda ki polis o ani manevrayı yapamadı ve refüje çarptı, ardında köprüden aşağı uçup takla atmaya başladı, takla halinde 3-4 arabanın üstüne çıktı ve trafiği alt üst etti, orada kazan yapan arabalarda da korna sesleri takılı kaldı ve ortam tam bir cehennem alanına döndü. filmleri aratmayacak bir sahneydi. kendi rezilliğimi ağzım açık izledim. 
-arabayla çok hızlı gidiyordum ve karşıdan gelen bir arabaya bodoslama çarptım, çarpmanın etkisiyle karakterim camdan fırladı, arabadan 20-30 metre fırladım, resmen asfaltı öptüm. 
-fren ve patinajlarda arabanın lastik izleri asfalta çıkıyor.
-plaja ve kara her türlü tekerlek ve ayak izi çıkıyor. 
-kafelerde masalarda oturan arkadaş guruplarının yanına gelip, piçliğine masalarına tekme atın, masa devriliyor ve tepkileri çok keyifli oluyor. 





-ırmak veya göl kenarında adam öldürürseniz ve yerdeyken biraz tekmelerseniz, kanı suya karışıyor. özellikle dere kenarında, kanın dereye karışıp yayıla yayıla akması çok gerçekçi olmuş.
-motorsiklet, bisiklet ve jetski kullanırken analoğu öne itmek daha stabil gitmenizi sağlıyor. 
-ammu nation'a girdiğinizde sağda boş silah sekmeleri göreceksiniz(11 adet).anlaşılan rockstar oyunda küçük kırpmalar yapıp bunları dlc için saklamış..peki hangi silahlar eksik? trailerlarda ve yayınlanmış birçok görselde bu silahların bazılarını görüyoruz; m4a1,glock,sr-25,bullpub ksg ve desert eagle gördüklerimiz. 
-silahlar, gerçek modellemelerinden biraz uzak ve değişik isimlerle çıkıyor karşımıza, telif vermemek için herşeyi yapıyor rockstar. 
-para hilesi yok ama para kazanmak için hızlı yollarda var.
-trevor'un uçak hangarını satın almayı unutmayın,verdiğiniz parayı silah nakliyatı yaparak misliyle tamamlarsınız.buggy ile karadan nakliyatta 5.000$ uçak ile havadan nakliyatta 7.000$ kazanıyorsunuz. 
-atm lere pusu kurun,para çeken bir sivili bekleyin ve parasını çekince öldürün.çektiği para ne kadarsa artık sizindir. 
-arabalarınızı garajınızda görmek istyorsanız, garaja bıraktıktan sonra gidip safehouse da kaydetmelisiniz. 



-hemen hemen bütün arabaların lastikleri, ateş edince patlıyor. sniper ile trafikte seyreden arabaların lastiklerinden vurduğunuzda çok güzel sahneler oluşuyor. kimisi inip lastiğini değiştiriyor, kimisi kaçıyor, kimisi kaza yapıyor, kimisi patlak lastikle gitmeye çalışıyor, vs..
-aynı şekilde, sniperla hareket halinde ki arabaların şöförünü vurunca da çok güzel sahneler ortaya çıkıyor. 
-arabaları köşelerinden çok sert vurursanız, vurduğunuz köşedeki lastik kaportanın arasına sıkışıp kilitlenebiliyor ve arabanın gidişini olumsuz etkiliyor. bu jipler de ve büyük araçlar da pek olmuyor. küçük ve dandik arabalarda çok oluyor. 
-uçakla iş yapmak çok iyi para kazandırıyor, o yüzden bir hangar alın, elinizin altında uçaklar bulunsun, paraya sıkıştımı mal sevkiyatı yaparsınız. 
-sadece haritada simgeyle gözüken yerlere değil, harita da hiç gözükmeyen bir çok dükkanın, mekanın, vs. içine girebiliyorsunuz. yani bazı girilebilir yerler harita da hiç gözükmeyebiliyor. yanından geçerken tespit edip girmeniz lazım.
-bazen bir arabaya binmek için içinde ki şöförü dışarı attığınız da, içeriden biri sizi geri dışarı atıyor, arabada ikinci bir kişi veya daha fazla kişi olabiliyor ve size pata küte dalıyorlar. resmen kavga çıkıyor, ortalığı kan gölüne çevirmek sizin eliniz de yada ne halleri varsa görsünler deyip oradan uzaklaşabilirsiniz.
-oyunda beş parasız gezmek çok sıkıntılı, parasız bir hiçsiniz, şehrin tadını çıkaramıyorsunuz. 
-oyunda dövme var ama faça atmayı göremedim. sanırım faça atmak yok, olsaydı iyi olurdu. 
-oyunda bağış yaparak katılabileceğiniz tarikatlar da var ama nasıl yapıldığını henüz çözemedim.
-arabanızı terk edip uzaklaşırsanız, belli bir süre sonra polis merkezine çekiliyor ve oradan para karşılığı çıkartabiliyorsunuz. 





-aynı şekilde nişan alma kontrollerine de hemen kötü demeyin. karakterlerinizin atıcılık (shooting) özelliğini geliştirdiğiniz de nişan almak nasılda kolay oluyor ve attığınızı vuruyorsunuz. bunları, "targetting mode: free aim" de oynayan birisi olarak söylüyorum. diğer modlarda atıcılığınızı geliştirmenize bile gerek yok, attığınızı vuruyorsunuz. tabi ona oynamak denirse.
-micheal ile duzenli sekikde doktor terapilerine katilinabiliyor ücreti var yanliz.
-arabayla cok sert bi kaza yaptiginizda araclarin lastikleri kopabiliyor/çıkabiliyor. 
-araba icinde yaya yada arabali birinin yanina gidin ve elininzde silah yokken araba icinde ates etme tusuns basili tutun karekterimiz orta parmak gosterek diyolog kuruyor.
-karekterlerimizin evlerinde bong siseleri mevcut kullandigimizda kisa sureli kafalari iyi oluyor. 
-berber dükkanlarında, giyim mağazalarında hırsızlık yapılırken, girer parayi iade edersek, dükkanlardan bazen indirimler kazanabiliyoruz.
-polisten kaçarken eskisi gibi mesafe olarak uzaklaşmak yerine kapalı alanlara, boş fabrikalara, tünellere girebilirsiniz. yani gerçek insan gözüyle görülmeyeceğiniz yerlere girerseniz, araç, araçsız fark etmiyor, polisler bulamıyor. 
-polisten saklanarak kaçma işi her zaman işe yaramıyor, özellikle 3 yıldız ve üstü aranmada henüz işe yaramadı. yalnız, 3 yıldız yanıp sönüyorken görünmeyecek bir yere saklanırsanız %90 işe yarıyor. aranmadan düşüyorsunuz. yani ne şartlarda saklandığınız da çok önemli, orada karışık bir algoritma çalışıyor. polisler sizi bulabilirde bulamayabilirde, yapay zeka çok gelişmiş.












-yine chopla oyun oyun oynarken sakın topu evin yanındaki yola atmayın!!! araba çarpabilir.
-dükkana girip soymak için satıcıya silah doğrulttuğunuzda bazı satıcılar kasadan paraları vermek yerine kısa bir süre hareketsiz kalıp bir anda silah çıkarabiliyor veya vermiyorum deyip hareket çekebiliyor. böyle bir durumda satıcıyı vurursanız öldürdükten sonra kasayı kendiniz boşaltabiliyorsunuz. 
-oyundaki büyük soygun görevlerinden bir tanesi efsanevi "heat" filminin büyük soygun sahnesiyle neredeyse birebir aynı şekilde gerçekleşiyor. soygun sırasında yaya olmamıza rağmen filmin orjinal theme müziğide duyuluyor.
-"no country for old men" filmini biliyorsanız trevor'ın avcılık yapabildiği yerin oralarda sizi bir sürpriz bekliyor ve bu oyunda beni en çok şoke eden olaydı. bu sırada gene yaya olmamıza rağmen filmin orjinal theme müziğinin duyulmasıda cabası. filmi bilmeyenler için klasik bir yan görev. 
-yine "thelma & louise" filminin meşhur final sahnesi de oyun içerisinde birebir mevcut. yalnız bu sahnenin herhangi bir görevle alakası yok. ancak doğru zamanda doğru lokasyonda olursanız rastlayabileceğiniz bir mevzu. bu sırada yaya bile olsanız gene aynı filmin meşhur theme müziği duyuluyor.





-polis değil ama trevorun kasabasında bayan sherif officer gördüm birkaç kez. 
-franklin motor sürerken l1'e basarsanız el hareketi yapıyor çevresindekilere.
-trevorla araç sürerken bir müzik açtığınız da trevor bazen açtığınız müziği beğenmiyor ve küfür ederek, rock müzik çalan bir radyoya geçiş yapıyor. bunu iki kere yaşadım, ben hip-hop müzik açtım, trevor bana sövüp rock müzik açtı. peki senin dediğin olsun dedim.
-sevgilinizle arabada giderken, arabayı agresif sürer, adam falan ezerseniz kız "jesus ! help!" diye bağırıyo, arabayı durdurduğunuz ilk anda arabadan inecektir. ama sonra, cep telefonumda kızın numarasının hala durduğunu gördüm. 
-para kazanmak için de taksi görevi alırsanız, iki-üç müşteri sonra bin dolar gelir. 
-strip club dışında özel dansta flort barini yukseltirsen kiz seni evine davet ediyor ve numarasini veriyor. sonra resimli mesajlar atiyor falan.
-dağlik alanda tecavüz olayları var. iki barzo kadını yatırmış yere. gittim pompalıyla deştim adamları, sonrada benzin döküp yaktım. pişman değilim. 





-arabaların dışından, yumrukla camlarını kırabilir, tekmeyle kaportasını yamultabilirsiniz, bazen şöför ve arkadaşı inip size küfür ediyor ve kavga çıkartıyor. gerisi size kalmış.
-trafiğin ortasında yürüyorsanız, ışıkta duran arabaların yanına mendil satıcısı gibi gidin ve arabanın birinin camına yaklaşıp sağ yön tuşuna bas çek yaparak laf saydırın.önce şoför de size laf saydırıyor ve camdan el kol hareketi yapıyor. siz konuşmaya devam ederseniz, bazen şöför ve arkadaşı arabadan artistçe inip size dalabiliyorlar. gerisi size kalmış.
-önden hasarlı arabalarda kaput hemen uçmasa da yolda seyrederken zamanla uçuyor ve arkadan gelene çarpabiliyor. 
-yapıkan bombayı yola koyup, arabalar geçerken patlatmak çok zevkli oluyor. özellikle dorseli tırlar da ve büyük araçlarda mükemmel efekt oluyor. arabayla giderken camdan kolumu çıkarıp attğımda oluyor. tam yanımdan geçerken atıyorum ve r3 ile arkama bakarken patlatıyorum. filmleri aratmayacak sahneler oluyor.





-sivil birine korna çaldım ve polise şikayet etti, ardından bir yıldız arama oldu, polisten kaçarken sırf denemek için, bir otoparkta iki araç arasına arabayı park ettim ve arabadan inmeden bekledim, polis beni bulamadı, aramadan düştüm. bunu iki kez denedim, ikisinde de aynı sonucu aldım, park halinde ki arabaların arasına arabanızı park edip sakladı mı, polis sizi bulamıyor, arama iptal oluyor. 

-arabalar bir noktaya kadar suyun içinde gidebiliyor ondan sonra duruyor,bozuluyor. 
-hasardan dolayı lastikler sıkışabiliyor buda yavaşlamaya ve lastiğin sürekli aşınmasına en sonunda patlamasına neden oluyor. sıkıştığını zaten bıraktığı izden anlarsınız. 



-kıyafetlerde lüks ve ucuz yerlerde satılan ürünlerde fiyat ve ürün farkı var. 
-franklin için bahsettiğim kavga olayını trevor ile de gördüm michael ile daha deniyemedim. ek olarak kavga çıkarsa veya birilerinin yanına gidip sözlü tartışmaya girer dik dik bakarsanız ortamda kadın varsa polisi arıyor ve aranma seviyeniz tek yıldız oluyor. 
-aynı şekilde araba çalınca, yayaya çarpınca, silah ateşleyince, hayvanları öldürünce vs. gibi suç teşkil eden unsurlarda da polisi arıyorlar hemen tek yıldızlı aranma seviyesi oluyor. 
-polisin önünde uzun süre durur polis arabasının gitmesine engel olursanız,polis size laflar söylemeye başlıyor en sonunda tek yıldız aranma oluyor. 
-bazen polisler sizi kovalarken diğer araçlar polislere yardım edebiliyor.
-polisin helikopter ile suçlu kovaladığını gördüm. 




-trafikte önde bekleyen arabaların arkasından kornaya asılırsanız, öndeki arabanın içinde ki şoför sinirlendiğinde, bazen kolunu camdan çıkarıp fuck you veya fuck diyor, size el hareketi yapıyor ve küfür ediyor. ona ne yapacağınız size kalmış, ben tenha bir yerdeysek dövüyorum ve arabasının lastiğini patlatıyorum. şehir merkezindeysek muhatap olmadan yoluma devam ediyorum. 
-lifeinvader.com'a rockstar games social club hesabinizla giris yapin. çogu firma, "stalk" ettiginizde ilk alişveriste %10, %25 indirim yapiyor. hatta ilk alişverisi ücretsiz yapanlar da var.
-bir adamı deniz kıyısında vurduğunuz zaman, cesed suya deydiğinde yaradan çıkan kan suya sızıyor ve mükemmel bi efekt oluşturuyor. 
-atm'lerde para çeken adamları öldürüp çalarsanız 500-4000 dolar arası para alabilirsiniz.
-banka araçlarını soymak için ilk evvel araca pusu düzenleyin, içindekileri öldürün, sonra aracın arkasını patlatın.
-chop'un sadece baseball topunu değil el bombasını da size getirmeye kalktığını acı bir şekilde öğrendim. 



-trevor ile yoldaki kadınlara laf attığımızda yürüyüşlerini hızlandırıyorlar, ikinci bir lafta ise koşarak kaçıyorlar. franklin ise kadınların dilinden anlıyor ve kadınlar olumlu karşılıyor. 
-dağ içindeki geçitlerden/tünellerden geçerken gps kapanıyor.
-dağda gezerken dikkatli olun kaplan saldırıp öldürebilir.
-hava alanı, askeri bölge gibi yerlerde kaçmak çok zor polisten. zaten girince direkt 3 yıldız alırsınız.
-hızlıca gidip kanalizasyon girişleri gibi yerlere saklanmak lazım en iyisi, geceyse ışıkları ve radyoyu tamamen kapatmak çok işe yarıyor, dibinizden görmeyip geçebiliyorlar. burada herhalde stealthin yüksek olması lazım, franklin'i ile farkediyorlar böyle ama micheal ile hep saklanabildim.
-yaya olarak kaçarken de peşinizde helikopter yoksa binaların üst katlarına çıkıp l3e basarak beklemek işe yarıyor.




-eğer bir npc araç altında kalmışsa ve ölmemişse altından sürünerek çıkabiliyor.
-her türlü aracı kullanırken kaput kamerasına (iç kameraya) alıp r3 e basılı tutarsanız, karakterlenizin arabanın içindeki tiplerini ve konuşmalarını görebilirsiniz. çok komik oluyorlar, hepsi ayrı bir artist hepsi ayrı bir şekil, hele ani fren yapınca kafaları öne doğru geliyor, baya güzel olmuş, aynaya bakışları da çok güzel. arabalar da dikiz aynasına bakarken, tırlarda falan yan aynaya bakıyorlar. uçak ve helikopter de manzaraya bakıyorlar. bende alışkanlık oldu, her araç kullandığımda mutlaka iç kameraya alır kısa bir süre r3 basar, içerde ki ne yapıyor diye bakarım. araba sürerken telefonla görüşmeleri de çok şekil.
-benzinliklerin içine bodoslama dalmayın, dikkatli olun, benzin pompalarına hızlı çarpınca patlıyorlar ve arabanızda patlıyor ölüyorsunuz.


-random görev sırasında, son model bir range rover çaldım ve sakince ilerlerken araba birden stop etti. öylece durdu kaldı, motor durdu ve tüm elektrik tesisatı devre dışı kaldı. hiç bir şeyi (korna, far, radyo) çalışmaz oldu. polis falanda kovalamıyordu. muhtemelen lüks arabalarda araç takip sistemi ve uzaktan durdurma var. benim çaldığım bot, kısa bir süre sonra uzaktan aracın elektrik sistemini devre dışı bıraktı ve araç olduğu yerde kaldı. çok uğraştım ama bir daha çalışmadı. iyi düşünülmüş bir şey, gerçek hayatta araç takip sistemlerinin hemen hemen hepsinde arabayı uzaktan çalıştırma ve durdurma var.
-haritanın sol üst noktasında dağın eteklerinde dolaşırken, hemen solumdaki karayolundan help! help! diye bir ses geldi. uzaktan kimin bağırdığını göremedim. telefonun fotoğraf çekme özelliği ile zoom yaptım ve aşağıda karayolunun kenarında kaza yapmış ve yanan bir araba gördüm. şoförü dışarı fırlamış ve acı içinde bağırarak yerde yatıyordu. yardım etmek için hemen yanına gittim ve yaklaşınca harita da mavi nokta yandı. evet bu rastgele gerçekleşen bir görevdi ve adam yaralıydı benden yardım istiyordu. önce ayağa kaldırdım, sonrasında beni hastaneye yetiştir dedi, haritada sarı nokta çıktı. hemen yoldan bir arabaya çevireyim dedim, ortalıkta bir tane bile araba yok, sürekli tır ve kamyon geçiyor. hemen bir tır ele geçirdim, yaralıda yanıma bindi. ben hastaneye doğru yol alırken o acı içinde bağırıyordu. kaput kamerasında iken r3 e basınca adamın ne halde olduğunu görebiliyordum. bir türlü hastaneye varamadım, çünkü tır çok yavaş gidiyordu. adam gittikçe daha şiddetli bağırmaya başladı ve en son sesi soluğu kesildi. r3' e basıp tekrar baktım, adam kafasına kokpite koymuş, ölü bir vaziyetteydi. haritadan sarı noktada kalkmıştı. evet adam ölmüştü ve adamı hastaneye yetiştiremediğim için kendime çok kızdım. tırı bırakıp traktöre bindim.
-yine bir gün evden bi çıktım sağanak yağmur var ama deli yağıyor. dedim arayım da bir taksi çağırıyım, neyse çıkardım telefonu aradım taxi cab co. 'yu eleman demesinmi "sorry i cant send any cab at this time its about weather" oha yaw dedim yok artık.
about weather" oha yaw dedim yok artık.


-sizin olan bir arabayı patlatırsanız, arabanız bir daha garajınızdan spawn olmuyor, ya tekrar satın alacaksınız ya tekrar çalacaksınız ve garajınıza sokup oyunu safehouse dan kaydedeceksiniz. 
-araba modifiyesinde aracınızın hasar alma oranını daha da düşürebiliyorsunuz. netice de kalite araba kolay elde edilmiyor. patladı mı bitti gitti, tekrar para bayılmak zorundasınız. o yüzden daha dayanıklı yapabilirsiniz. 
-hemen ön yargılı davranıp da araçların yol karakteristiği kötü falan demeyin, gereken yerlerine gereken modifiyeyi yapın ve karakterlerinizin sürüş yeteneğini (driving) geliştirin, birde ondan sonra görün. arabaları, jipleri, vs. modifiye yaptığınız da çok iyi sürüş dinamiklerine kavuşuyorlar, modifiyesiz araçların drift yeteneği, yol tutuşu, vites geçiş, freni pek iyi değil. zaten dört dörtlük olsalar modifiyeye ne gerek vardı değil mi? bir arabaya modifiye yaptıkça inanılmaz keyifli sürüş yeteneğine kavuşuyor. birde karakterlerinizin sürüş yeteneğini (driving) geliştirin, buda arabaların gidişini önemli derecede etkiliyor. 



-poligon içeren ammu nationlara mutlaka uğrayıp atış yapın,heleki franklinin shooting skill'i başta çok zayıf oluyor.burda kısa sürede yükseltebilirsiniz,hemde daha açmamış olduğunuz silahlarıda kullanma şansına erişirsiniz.ne yazıkki bu açılmamış silahları vaktinden önce satın alamıyoruz, görevlerde ilerledikçe açılacaklar. 
-michael'ın strength'i başlangıçta çok zayıf oluyor, tenis oynayarak hızlıca geliştirebilirsiniz. 
-otoyol kenarlarında yada benzincilerde bulunan marketler soygun için kolay lokmadır, 300-400$ civarı kasalarından para çıkıyor.içeri girin ve silah doğrultun, kasayı hemen boşaltacaktır.(
-grenade launcher ve rocket launcher haritada sizin almanız için bekliyorlar, bedava.
-polislerden illa araçlarla kaçmak zorunda değilsiniz, freestyle koşu yaparak da kaçabilirsiniz. hani şu filmlerde çatılardan atlayan newyork' a özgü bir spor var ya, işte onlar gibi boyunuzun yettiği çatılardan, duvarlardan, tellerden, vs. atlayarak polisi atlatabilirsiniz. bir ve iki yıldız aranma da çok işe yarıyor. bir anda aramadan düşebiliyorsunuz. bence araçla kaçmaktan daha zevkli. 




-arabayı kaput kamerasından sürerken r3 e basılı tutun, arabanın içinde olup bitenleri görürsünüz. 
-arabayla yağmurda gezerken veya ıslak bir yerden geçerken, ön ve arka tekerlerin geriye doğru su attığını göreceksiniz. çok gerçekçi olmuş. 
-trafik lambasında önünüzde araba duruyorsa kornaya basın, her basmanızda öndeki şöför arabasını hafif hafif öne salacak, tıpkı gerçek hayattaki gibi.
-trafik lambası olmayan bir kavşakta önünüzde araba durursa, kornaya asılın, hemen ilerlemeye başlıyor. 
-sireni olan her türlü araç, l3 basıp çekme ve l3 e basılı tutma kombinasyonu ile farklı siren sesleri çıkarır. 
-sireni olan araçlarla trafikte seyir ederken sirene asılın, önünüzde ki araçlar sağa sola kaçıp size yol veriyor. kimsi abartıp panikle sağa çekip duruyor. özellikle özel team' in vıp aracında sirene asılmak çok zevkli oluyor. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder